We volgen het Nederlandse merkenlandschap namelijk al vanaf 1993 op een consistente manier.
Vanaf 2007 doen we in Nederland zelfs jaarlijks een studie met 1000 merken. Doordat het onderzoek klantonafhankelijk wordt uitgevoerd, kunnen we uw vragen sneller en goedkoper beantwoorden.
BrandAsset™ Valuator is een flexibel onderzoek, u kunt de doelgroep, benchmark en context zelf vaststellen. Wereldwijd gezien is BrandAsset™ Valuator het grootste langlopende merkonderzoek en omvat het rneer dan 50.000 merken in meer dan 50 Ianden. Dit maakt het mogelijk om de sterkte van een merk in het ene land te vergelijken met de sterkte in het andere land.
BrandAsset™ Valuator is ontwikkeld door Young & Rubicam, in samenwerking met gerenommeerde wetenschappers als David Aaker en Kevin Keller. Het onderzoek wordt uitgevoerd door BrandAsset™ Consult, onderdeel van Y&R Brands.
-
50
landen
-
23
jaar
-
Meer dan
800.000
consumenten
-
265
studies
-
72
verschillende merkvariabelen
-
Meer dan
500.000
merken

Nederland:
± 1000 merken
3000 respondenten
1993 • 1997 • 2000 • 2003
2005 • 2007 • 2008 • 2009
2010 • 2011 • 2012 • 2013
2014 • 2015 • 2016

België:
± 800 merken,
3000 respondenten
1996 • 1999 • 2004 • 2009
2012 • 2013 • 2014 • 2015
2016